טיפול פסיכולוגי בגובה העיניים

 

אם הגעתם לאתר זה, כנראה שאתם מתלבטים אם טיפול פסיכולוגי יכול להתאים לכם. מנסיוני, שלב זה כרוך בחששות ובהתלבטות רבה בשל רגשות מעורבים. מצד אחד, יש תחושה אולי של קושי ומצוקה ויש רצון אמיתי לשינוי ומצד שני יכולות להיות מגוון של סיבות שעלולות להרתיע מלהתחיל בטיפול. בדרך כלל זה לא פשוט לפנות לאדם זר, לבקש עזרה, לסמוך, להחשף ולחשוף רגשות. לעיתים עצם השינוי האפשרי מעלה חשש מפני העתיד להשתנות (גם אם לא טוב לי, אני לפחות יודע איפה אני עומד) ולעיתים יש תחושה שאי אפשר כבר לשנות.

 

אז מה עושים?

 

במקום להמשיך להתלבט ולהתחבט, אני מזמינה אותך לשיחת היכרות והערכה הדדית שבה נוכל לבדוק ביחד את כל השאלות והמחשבות ולחשוב ביחד האם יש צורך בטיפול פסיכולוגי ואם כן, איזה טיפול יכול להתאים לך. אני עובדת במגוון גישות טיפוליות ארוכות טווח או ממוקדות וקצרות מועד עבור מגוון רחב של קשיים ומצוקות רגשיות.

 

מחקרים מגלים כי מידת ההצלחה של הטיפול תלויה במידת "הכימיה" שיש בין המטפל למטופל, ביכולת שלהם לרקום קשר טיפולי ובאפשרות שלהם לחוות ביחד איזשהו אופק ותקווה לגבי העתיד, למרות כל ה"צרות". את זה, בעיני, אפשר להתחיל להרגיש רק בשיחה של פנים מול פנים.

 

 

 

שלח\י לי סמס או התקשר עכשיו לקביעת פגישת היכרות בקליניקה בטל' 054-9439798
לחילופין ניתן לשלוח לי מייל דרך מילוי הפרטים להלן.

 

 

מהם טיפולים ממוקדים וקצרי טווח ?
 

טיפול פסיכולוגי קצר מועד הוא טיפול שעושה שימוש בהתערבויות קצרות וממוקדות. 

 

כיום קיימות מספר גישות טיפוליות שאמצעותן ניתן לעבוד באופן ממוקד על הבעיה המוצגת:

 

  • גישות פסיכודינאמיות ממוקדות

  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT (ACT, EFT

  • טיפול באמצעות EMDR

  • שיטות טיפול ממוקדות להדרכות הורים.

 

גישות ממוקדות וקצרות טווח נמצאו יעילות בטיפול בטווח רחב של הפרעות:

 

  • דכאון

  • מצבי לחץ ומשבר

  • פוסט טראומה (PTSD)

  • הפרעות חרדה הכוללות: הפרעה טורדנית כפייתית (OCD) או חרדות ספציפיות כמו פחד מג'וקים, פחד ממעליות, פחד מטיסות, פחד קהל, פחד מבחינות, חרדת נהיגה, פחד דנטלי, חרדה עקב מצב רפואי, חרדה בהריון ועוד.

  • בעיות התנהגות וויסות עצמי.

טיפול פסיכולוגי מתאים לטיפול בטווח רחב של בעיות:

 

  • דיכאון 

  • דיכאון אחרי לידה

  • חרדה לסוגיה

  • מצבי לחץ ומשבר

  • הסתגלות לשינויים בחיים

  • פוסט טראומה (PTSD)

  • דימוי עצמי והעצמה אישית

  • קשיים בינאישיים 

  • ניהול כעסים

  • אכילה רגשית

  • בעיות תקשורת

  • אובדן, שכול, אבל

  • פגיעות מיניות

  • נטייה וזהות מינית

  • בעיות בריאותיות כגון פיברומיאלגיה, מעי רגיז, קוליטיס, קרוהן, מגרנות, כאבי גב וצוואר

 

 

מהו טיפול פסיכולוגי?
 

טיפול פסיכולוגי הוא טיפול רגשי המתבצע בעזרת שיחות בין שני אנשים, כאשר המטפל מהווה גורם מקצועי בעל ידע תיאורטי וניסיון קליני והמטופל מגיע כמומחה לגבי עצמו, מביא את ניסיון חייו ואת "החיישנים" שלו  בנוגע למה מתאים לו, מבחינת הדרך שבה מעוניין לחיות את חייו.


בכל אחד מאתנו קיימים כוחות לא מודעים המניעים אותנו ומשפיעים על הצורה בה אנו מתנהלים בקשרים בינאישיים ובחיים בכלל. הטיפול הפסיכו-דינאמי עוזר לסמן אותם, להעלות אותם למודעות ולהבינם. הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי מסייע להבחין בין מחשבות, רגשות ובודק את אלו בהקשר ההתנהגותי - איך מחשבות ורגשות משפיעים על ההתנהגות שלנו הספציפית. ההנחה היא שאם נשנה משהו בהתנהגותנו, הדבר ישפיע על האופן שבו נחווה את העולם, רגשית ותפיסתית.

 

טיפול פסיכולוגי מתאים לאנשים שמגיעים עם חוויות של ניכור וריקנות, חוסר משמעות, תחושת זיוף, היעדר כיוון והיעדר תחושת חיוניות. אלו אנשים שמתארים את הרגשתם במילים: "אני תקוע", "חי בבועה", "הלכתי לאיבוד", "מרגיש מת מבפנים", "כמו מכונה" או "מחוץ לחיים".

 

טיפול פסיכולוגי מתאים לאנשים שחווים קשיים בדפוסי קשר ובמערכות יחסים, בדימוי עצמי ובגיבוש זהות, למי שחווה תחושת זיוף וריקנות ומסתבך שוב ושוב באותן "צרות". היות ומדובר בדפוסים מוקדמים ומושרשים, קשיים מסוג זה יחייבו בדרך כלל טיפול מעמיק וממושך (לפחות מספר חודשים), תוך שימוש בקשר שיוצר בין המטפל למטופל.

באופן מעשי, אני מאמינה בשילוב של מס' גישות טיפול ובהתאמה של הטיפול לאדם שמגיע אלי. אני מגדירה את עצמי כמטפלת אינטגרטיבית ויחד עם הפונה אנחנו תופרים את "החליפה הטיפולית" המתאימה.

שילוב נכון בין שיטות טיפול שונות יכול ליצור אפקט מהיר ועמוק כאחד.
 

לדוגמא,

אדם יכול להגיע לטיפול פסיכולוגי עם סימפטומים של דיכאון. גישה אינטגרטיבית תשלב בין התייחסות ממוקדת לסימפטומים של מצב הרוח לבין הבנה מעמיקה של חוויות אישיות כמו ריקנות, חוסר שביעות רצון, חיפוש עצמי ועוד, שעומדות בבסיס הדכאון.

 

 

 

 

© 2019 by Ariela Green Misk