תחומי הטיפול הפסיכולוגי

עברית

אנגלית

השכלה והכשרה

תואר שני בפסיכולוגיה קלינית ופסיכולוגיה רפואית מאוניברסיטת ליידן בהולנד. התמחות בגישה קוגניטיבית התנהגותית (CBT).

הכשרת מטפלים ACT

הכשרת מטפלים שלב1 ו 2 בEMDR

הכשרות מטפלים  בגישה הפסיכו-דינאמית

הכשרה בטיפול זוגי

טיפול בגישת EFT לזוגות

הכשרה בטיפול במיניות וטיפול מיני

הכשרה לטיפול בטראומה מינית

תואר ראשון בחינוך מיוחד באוניברסיטת תל אביב. התמחות בלקויות למידה.

חוג נוסף לאחר תואר בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.

חרדה היא שם כולל למגוון הפרעות חרדה הכוללות תחושת חרדה כללית, התקפי פאניקה, הפרעות אובססיביות קומפולסיביות (OCD), פוביות ספציפיות (פחד ממעליות, פחד דנטלי, פחד מג'וקים וכו'), חרדה חברתית ועוד. חרדה עלולה לגרום למצוקה משמעותית ולפגיעה בתפקוד היומיומי. טיפול פסיכולוגי יכול לסייע על ידי זיהוי של דפוסי חשיבה והתנהגות אשר משמרים את החרדה, הקניית מיומנויות התמודדות עם מצבי חרדה ועיבוד גורמי העומק אשר הביאו להתפרצות החרדה.

חרדות, פחדים ודאגות

דיכאון ומצבי רוח

דיכאון הוא בעיה רגשית נפוצה אשר יכולה לפרוץ החל מגילאי הילדות ועד לגילאי הזקנה. אדם בדיכאון חווה פגיעה לא רק במצב רוחו אלא חש  גם קושי ניכר בתחומים אחרים של החיים: בתחום הבינאישי, בתחום הלימודי/תעסוקתי וברמת התפקוד. הסיבות להופעת הפרעת הדיכאון עשויות להיות רבות ומורכבות. כיום ידוע שהסיבות כרוכות בנטייה גנטית, חוסרים תזונתיים ותופעות לוואי של תרופות כמו גם בשל מצב סוציו-אקונומי, מבנה אישיות, משברי עבר, דינמיקה משפחתית. המחקרים האחרונים מוכחים את יעילותו של טיפול פסיכולוגי בהפחתת סימפטומים דיכאוניים וצמצום המצוקה והפגיעה התפקודית הנלווית להם.

החיים מאתגרים אותנו לעיתים עם מצבים אשר מצריכים מאיתנו כוחות נפש רבים ושיכולים לערער את שיווי המשקל הפסיכולוגי שלנו. מדובר במצבים של פרידה, בגידה, פיטורים, חולי, אובדן, יציאה לפנסיה כמו גם שינויי חיים חיוביים כהולדת ילד או קידום בעבודה. טיפול במצבי משבר שואף לסייע בעיבוד הקשיים, שיקום הכוחות וחיזוק יכולות ההתמודדות ומטרתו לההשיב את האיזון הפסיכולוגי אשר התערער סביב המשבר.

מצבי משבר

טראומה

פוסט-טראומה (PTSD) מתפתחת עקב חוויית אירוע מטלטל בו האדם הרגיש סכנה באשר לעצמו ו/או לאחר. אירועים בעלי אפיון של איום יכולים להיות: תאונת דרכים, מלחמה, שריפה, מחלה כרונית קשה, אלימות מילולית, פיזית או מינית, נשיכת כלב, גירושין, ניתוח, בדיקה רפואית חוזרת ו/או בדיקה רפואית חודרנית עוד. בעקבות מצבים שכאלה תחושת האמון והביטחון שלו בעולם ו/או בבני אדם אחרים נפגעת. אירועי טראומה נקודתיים (תאונה, תקיפה) או מתמשכים (למשל, חשיפה לאלימות פיזית/מינית) כרוכים פעמים רבות בקושי ובמצוקה נפשיים ובפגיעה בתפקוד היומיומי והבינאישי.

פוסט-טראומה (PTSD) מאופיינת בחוויה מחדש של הטראומה דרך תמונות, זיכרונות, מחשבות ו"פלאשבקים"; ניתן לצפות בהימנעות ממצבים המזכירים את הטראומה (כולל הימנעות מלדבר על האירועאו מללכת לאזור שבו התרחש האירוע). בנוסף, קיימת עוררות יתר אשר באה לידי ביטוי בתחושת דריכות מתמדת ונטייה לבהלה מוגזמת.

טיפול בטראומה שואף לצמצם את הסימפטומים הטראומטיים, להפחית את תחושת החרדה ולשקם את כישורי התפקוד בתחומי החיים השונים.

פסיכותרפיית גוף-נפש

בשנים האחרונות קיימת הכרה הן של עולם הפסיכולוגיה והן של עולם הרפואה כי קיים קשר הדוק ודו כיווני בין הגוף לנפש. חלק מהפונים לטיפול, לא פעם מתוודעים לקשר הזה בפעם הראשונה בחייהם במהלך הטיפול. פסיכותרפיית גוף ונפש עוסקת בתובנות משמעותיות הקשורות להשפעת תסמינים גופניים על הנפש, בהשפעה גורמים נפשיים (סטרס, דיכאון) על הגוף ובהשלכות הטיפוליות אצל אנשים הסובלים מקשיים רגשיים או מבעיות רפואיות שונות. אנשים הסובלים ממחלות כרוניות כגון פיברומיאלגיה, בכצ'ט, מעי רגיז, קרוהן, אסטמה, אטופיק דרמטיטיס, מגרנות, כאבי גב וצוואר כמו גם קשיים בתפקוד המיני, קשיים לא מוסברים בתחום הפוריות ועוד, יכולים להפיק תועלת רבה מטיפול פסיכולוגי בשילוב לטיפול הרפואי המוצע להם.

2010 - present